You are currently viewing Μονοφοβία: Καταπολέμηση του φόβου του να είσαι μόνος

Μονοφοβία: Καταπολέμηση του φόβου του να είσαι μόνος

Η μονοφοβία, γνωστή και ως αυτοφοβία, μπορεί να είναι καταστροφική. Αυτό που ξεκινά ως ελαφρά ενόχληση όταν είστε μόνοι ή σε ένα άγνωστο μέρος μπορεί γρήγορα να μετατραπεί σε ανεξέλεγκτες κρίσεις πανικού, εμετούς, σωματικά και λεκτικά ξεσπάσματα και άλλα σοβαρά συμπτώματα. Η σύλληψη της μονοφοβίας ενώ αναπτύσσεται μπορεί να κάνει τη θεραπεία πολύ πιο εύκολη. Ωστόσο, λόγω της φύσης της διαταραχής, πολλοί άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν ότι την έχουν μέχρι να βρεθούν στη μέση μιας κρίσης πανικού ή να βιώσουν ανεξήγητο άγχος.

Οι επιλογές σας για θεραπεία ποικίλλουν. Αν και αυτό μπορεί να προκαλέσει σύγχυση σχετικά με τις καλύτερες μεθόδους χρήσης, αυτό παρέχει ένα επίπεδο ευελιξίας και οικονομικής προσιτότητας για τη βελτίωση ή τη θεραπεία της κατάστασής σας. Σε πολλές περιπτώσεις, τα αποτελέσματα των εμπειριών είναι τόσο απλά όσο η εκμάθηση κατάλληλων τεχνικών για τη διαχείριση του στρες, του άγχους και του φόβου, κάνοντας παράλληλα μερικές αλλαγές στον τρόπο ζωής. Η διατροφή και η άσκηση είναι μια σημαντική πτυχή της διαχείρισης οποιασδήποτε αγχώδους διαταραχής.

Ένα από τα βασικά πράγματα που πρέπει να συνειδητοποιήσετε όταν προσπαθείτε να διαχειριστείτε μια αγχώδη διαταραχή μόνοι σας είναι ότι ενώ ο φόβος σας είναι ακούσιος, έχετε τον έλεγχο των πράξεών σας. Το να μάθετε να παρατηρείτε τα συμπτώματα μιας επερχόμενης κρίσης πανικού είναι ένα εξαιρετικό μέρος για να ξεκινήσετε. Για πολλούς, τα συμπτώματα μιας κρίσης άγχους περιλαμβάνουν νευρικότητα, ανησυχία, δύσπνοια, αυξημένη εφίδρωση, διακύμανση στη θερμοκρασία του σώματος και εναλλαγές της διάθεσης. Αναγνωρίζοντας τα συμπτώματα των κρίσεων πανικού σας, μπορείτε να προσπαθήσετε να μειώσετε τις επιπτώσεις τους και να αποτρέψετε την κλιμάκωσή τους.

Οι συνήθεις τρόποι μείωσης του άγχους περιλαμβάνουν τον διαλογισμό, τη βαθιά αναπνοή και τη δημιουργία ημερολογίου. Μερικές φορές, μόνο η αναγνώριση των συμπτωμάτων μπορεί να είναι αρκετή για να βελτιώσει την ανταπόκρισή σας καθώς είστε προετοιμασμένοι όταν το συναίσθημα σας χτυπήσει. Καθώς αποκτάτε τον έλεγχο της διαταραχής σας, μπορείτε στη συνέχεια να εργαστείτε για να εκτεθείτε σε γνωστά ερεθίσματα άγχους και να μετρήσετε την απόκρισή σας. Αυτό είναι γνωστό ως θεραπεία έκθεσης. Αν και είναι δυνατό να το κάνετε μόνοι σας, το να σας συνοδεύει και να σας παρακολουθεί ένας φίλος ή επαγγελματίας κατά τη διάρκεια της προόδου σας μπορεί να αυξήσει την προσωπική σας ασφάλεια και να μεγιστοποιήσει τα αποτελέσματα.

Οι ιατρικές μέθοδοι αντιμετώπισης του φόβου του να είσαι μόνος περιλαμβάνουν επίσης τη γνωσιακή συμπεριφορική θεραπεία. Σε αυτές τις συνεδρίες, ένας επαγγελματίας θα σας βοηθήσει να προσδιορίσετε τη ρίζα των φόβων σας και να δημιουργήσετε ένα πρόγραμμα που θα σας βοηθήσει να αντιμετωπίσετε αυτούς τους φόβους. Αν και αυτή είναι μια από τις πιο ακριβές μεθόδους για τη μείωση των επιπτώσεων της μονοφοβίας, είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική για πολλούς ασθενείς. Ωστόσο, αυτή η μέθοδος μπορεί να πάρει μήνες ή και χρόνια για να αφαιρεθούν όλα τα συμπτώματα της μονοφοβίας.



Source by Larissa Vinci

Η Γνώση είναι Δύναμη. Μοιράσου την.